Zoals ik het heb begrepen is lifehacking een manier (of tips) om je werk helpen te organiseren.
Waar ik dit zou toepassen in mijn werk is voor de roosterplanning die ik maak. Het is vooral moeilijk omdat het zo vaak veranderd door zieken en afwezigen. Ik moet dan goed nadenken om iedereen in te plannen, wat soms een hele puzzel is en veel tijd in beslag neemt.
Er bestaat hier wel een programma voor die goed zou helpen. Daar worden dan alle medewerkers ingevoerd en ingepland en zodra iemand uitvalt dan stelt het programma een vervanging voor. Ik denk dat het hiermee wat makkelijker zou werken. Nu doe ik het met Excel en Word om voor mezelf bij te houden, daarna voer ik het in op de portal zodat het voor iedereen zichtbaar is.
Via Insite zou het ook nog kunnen, net zoals nu iedereen eigen vakantiedagen invult, zou dit ook misschien kunnen dat je jezelf ziek meldt 's ochtends via dit programma. Dan kan ik vervanging meteen in de ochtend regelen als ik op werk kom.
Maar, aan de andere kant, als ik meer over lifehacking-tips lees, zoals gistermails, voor mij is dat helemaal geen goede tip, ik check mijn mail-box meer dan één keer per dag en alleen mails van gisteren afhandelen kan soms te laat zijn.
Misschien is lifehacking helemaal niets voor mij en zoals Sebas zegt: "bespaar uren door lifehacking over te slaan".
Yeh, je laatste ding! Goed zeg!
BeantwoordenVerwijderen